ConCen
Syria Regime Change PR in High Gear: More ‘Newborn Baby Slaughter’ Propaganda - Printable Version

+- ConCen (https://concen.org/oldforum)
+-- Forum: Main (https://concen.org/oldforum/forum-4.html)
+--- Forum: The Velvet Glove (https://concen.org/oldforum/forum-11.html)
+--- Thread: Syria Regime Change PR in High Gear: More ‘Newborn Baby Slaughter’ Propaganda (/thread-44595.html)



Syria Regime Change PR in High Gear: More ‘Newborn Baby Slaughter’ Propaganda - Solve et Coagula - 02-11-2012

Syria Regime Change PR in High Gear: More ‘Newborn Baby Slaughter’ Propaganda

by Patrick Henningsen
Global Research, February 9, 2012
Infowars.com

We can already see exact parallels with the current PR operation to bring down Syria with how Libya went down. In one story published today, it seems that one award-winning mainstream newspaper has been caught red-handed running faux news on Syria - and incredibly, it’s not the first time this exact story has been used.

This morning, reporter Alastair Beach of The Independent newspaper based in London, cited “evidence” in his article entitled “Assad’s slaughter of the innocents“, claiming that Syrian President Assad’s security forces have indiscriminately killed scores of newborn babies in Homs this week, as his article claims:

“Bashar al-Assad’s bloody siege of Homs intensified yesterday as clear evidence emerged that his indiscriminate shelling of the restive town had started claiming innocent victims, including at least 18 premature babies and three entire families. The evidence came as civilians in the besieged city endured a fifth day of incessant shellfire – the worst yet, according to eyewitnesses – with dozens of other people being killed as the brutal assault continued.”

Writer Beach’s source for his claims seem to originate from only one organization, not in Syria – but in London. Surprisingly, the Independent’s chief source for the alleged horrors in question is a nearly invisible organization known as the ”Syrian Observatory for Human Rights”(SOHR) (and to make matters worse, there are two competing SOHR orgs in London- with the same name although the Independent does not provide a link to either org), who claim to have an office based in London, but apparently have no address or contact phone number listed - only and email address. Even murkier however, is that fact that there are no names associated with the SOHR on their website, and many of its articles have been written under the fictitious pen name known as “Rami Abdul Rahman

Continue to read:
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=29186